3. mai 2012

Kom mai du skjønne milde……/vårbyttemøte hos Svein Arne Berge

For en knallstart vi fikk på denne, den skjønneste måneden på året. To dager med over 20 plussgrader….det er nesten ikke til å tro. Og sev om de har meldt lavere temperaturer igjen til helgen, så er det i alle fall håp om at varmen nå kommer tilbake.
Vet ikke hva som er de flotteste å se i mai, men for eget vedkommende tror jeg at jeg må si den helt spesielle lysegrønne fargen på trær som holder på å få blad. Men det skjer jo veldig mye i hagen i mai måned og en hageentusiast går vel minst en runde i hagen hver dag for å se om det har hendt noe nytt siden i går. Setter seg på huk for å se etter den eller den blomsten som ble plantet i høst….har den klart vinteren? Den var jo så liten…. Og så gleden når vi ser at: Jovisst der kommer den jo          
                                 Smile Scraps and Graphics
Nå er også tiden kommet for å se på hva som kan deles, hva som har frøddsådd seg og hva vi kan sette i potte for å ta med oss til Staudeklubbens vårbyttemøte som i år er hos Svein Arne Berge, tirsdag 29. mai, kl. 18.00. Adressen er: Hegnaveien 57, Sandefjord. Tlf. 91630553.
Det er alltid store forventninger til byttemøtene våre. Kanskje får jeg tak i en plante jeg har ønsket meg lenge, men som ikke vanligvis er på salg i hagesentrene??? Eller en plante som jeg ikke visste fantes? Så min oppfordring til alle er: Prøv å finne i alle fall en spesiell plante så blir det så mye mer spennende!
I tillegg er det jo alltid spennende og morsomt å få besøke en hageentustiasts hage. Og jeg gleder meg veldig til å komme til Svein Arne. Mange har sikkert vært der før, men det kan være en stund siden og kjenner jeg Svein Arne rett så har det sikkert hendt en del siden den gang. Og for å friste dere legger jeg ut noen bilder fra hans spennende hage. Vi sees den 29. mai!
Bilde fra Svein Arnes hage 4 - web Bilde fra Svein Arnes hage 2 - web
Bilde fra Svein Arnes hage 1 - web   Bilde fra Svein Arnes hage 5 - web Bilde fra Svein Arnes hage 3 - web

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar